вторник, 10 сентября 2019 г.

Ранкові зустрічі


«Спосіб навчання в сучасній українській школі не мотивує дітей до навчання». Саме завдяки прийняттю Концепції НУШ з'явилися нові підходи і можливості для організації освітнього процесу. Однією з таких форм роботи перед початком уроків є ранкові зустрічі, які містить чотири основні компоненти:
ü привітання, коли кожна дитина, сидячи в колі, ввічливо й цікаво вітається з іншими дітьми;
ü обмін інформацією, коли учні висловлюють власні ідеї, почуття, а також обмінюються важливою для них інформацією та досвідом. «Обмінінформацієюформує у школярівнавичкивільнихвисловлювань перед іншимидітьми та батьками»;
ü групове заняття, коли діти об'єднуються в групи для співу, гри в ігри, участі у різних приємних заняттях;
ü щоденник вражень, коли у звичайному зошиті, альбомі для малювання чи блокноті учні ведуть власні записи.
Мета ранкової зустрічі - створити позитивну атмосферу у класі на весь навчальний день. «Право обирати має тільки дитина. Піклування одне про одного, відчуття емоційної безпеки, потрібної для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям — це саме ті якості, що відображають суть ранкової зустрічі».
Завдання ранкової зустрічі:
Ø    налаштувати дітей на конкретну тему;
Ø    частково перевірити рівень знань з даної теми;
Ø    розробити спільно з учнями план роботи на день дня.
         Планування ранкових зустрічей може базуватися на темі тижня. Тоді ранкові зустрічі розглядаються як тематичні. Окрім цього, така форма роботи може ґрунтуватися на будь – якій інформації. В такому випадку, ранкові зустрічі будуть інформаційними, тобто містити якусь інформацію.
         Незалежно від видів, ранкові зустрічі містять чотири основні компоненти:
 1) Вітання. Учні разом із вчителем розміщуються в колі. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі.
2) Групове заняття. Розпочинається після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.
3) Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.
4) Щоденні новини. Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності».




Комментариев нет:

Отправить комментарий