Усний рахунок у початкових класах має бути
стимулюючим у навчанні школярів. Дуже важливо проводити його систематично,
застосовуючи індивідуальний підхід до учнів, розвиваючи в них самоконтроль,
зацікавленість.
Головна мета усних обчислень – засвоєння таблиць
арифметичних дій, формування обчислювальних навичок. Вони сприяють також
формуванню у дітей вмінь і навичок розв’язувати задачі, розвитку уявлень про
математичні поняття, засвоєнню математичної термінології, дають змогу
спостерігати деякі математичні закономірності.
Усні обчислення – специфічна самостійна
частина уроку математики(5-7хв.), але в доборі змісту завдань вона нерідко
пов’язується з опитуванням чи підготовкою до сприймання нового матеріалу.
Добір
завдань для усних обчислень визначається темою уроку, метою закріплення та
ліквідації прогалин у знаннях учнів; розвивальною метою навчання математики.
Головним
у моїй роботі з дітьми 1 класу на уроках математики є розвиток логічного
мислення й обчислювальних навичок.
Під час вивчення
арифметичних дій добрий результат дає робота з таблицями: заповнюючи їх,
школярі чітко по черзі називають математичні терміни і правила знаходження
невідомих компонентів.
Корисні для
розвитку мовлення й мислення різноманітні математичні диктанти, гра
«Ланцюжок», «Мовчанка»та складання математичних пазлів.

Широко практикую
на уроках відгадування ребусів, загадок. Школярі залюбки заучують віршовані лічилки,
розв’язують римовані задачі.
Також часто
використовуємо усні обчислення за допомогою цеглинок ЛЕГО. Цеглинки ЛЕГО
роблять усний рахунок більш захоплюючим.
Увесь
цей набір нестандартних вправ у комплексі зі звичайними сприяє розвитку
логічного мислення, опануванню математичного мовлення, активізації розумової
діяльності і формуванню обчислювальних навичок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий